Uniek & actualiteiten

Iedere training van ENACT is uniek, omdat elke situatie anders is en een andere aanpak vraagt. Oppervlakkig gezien bovendien, lijkt het probleem vaak duidelijk, maar blijkt toch net iets dieper te zitten. Daarom vraagt ENACT altijd verder. Wij zorgen eerst dat we de echte problematiek boven tafel krijgen. Dan pas wordt het plan van aanpak geschreven.

De slagingskans van een training is daardoor vele malen groter dan bij de reguliere bureaus.
Door bovendien gebruik te maken van actualiteiten en een flinke dosis creativiteit, zijn de trainingen bijzonder afwisselend te noemen.

Lange termijn effect: het lichaam heeft een geheugen

Daarnaast is het effect van de ENACT trainingen beduidend anders. Werknemers worden door ons meegenomen in het ‘acteerspel’. Het betekent dat er wordt gewerkt met hoofd én lichaam. En in dat laatste zit het lange termijn effect. Het lichaam heeft namelijk een geheugen, waardoor het geleerde lang blijft hangen. De praktijk heeft bovendien uitgewezen, dat vanwege de positieve ervaring, herinneringen langer in het geheugen zitten. ‘We zien onszelf als opleidingspartners waarbij we samen met de opdrachtgever kijken hoe we een blijvende leercurve kunnen realiseren.’

de enact repetitieruimte

  repeteren, Acteren & groeien

Met behulp van acteertechnieken wordt in eerste instantie de rol van de werknemer onder de loep genomen. Op basis van dezelfde technieken krijgt de werknemer de gereedschappen aangereikt om zijn of haar rol significant te versterken of te veranderen. De werknemer krijgt als het ware de ruimte om te repeteren, waardoor hij al doende leert.

Het directe resultaat is dat werknemers zichzelf kunnen verbeteren en daar waar nodig kunnen groeien in hun rol. Zij staan beter in hun kracht, waardoor tegelijkertijd de communicatieprocessen in de organisatie vloeiender zullen verlopen.

 Welke rol herken je?
  • Sta jij in je kracht?
  • Ben jij jezelf?
  • Hoe is het vertrouwen in jouw collega?
  • Hoe angstig ben ik?
  • Wat is delegeren en doe ik dat met genoeg zelfvertrouwen?
  • Kritiek geven zonder de ander te beschadigen
  • Leren presenteren
  • Communiceren onder druk
  • Effectieve beïnvloeding
  • Draagvlak creëren
  • Verandering
  • Overtuigen
  • Beter samenwerken
  • Leiderschapsstijl
  • Stoppen met roddelen
  • Met elkaar praten ipv over elkaar
modellen

Om onze professionaliteit te borgen, maken wij ter ondersteuning van onze acteertechnieken gebruik van bestaande trainings- en communicatiemodellen.